Online Randevu Laboratuvar Sonuç

0312 436 94 49

7 / 24 Acil Servis

SAĞLIK REHBERİ

KIŞIN BUZDOLABINIZDA OLMASI GEREKEN 10 BESİN!

11 Aralik 2018 124 Görüntülenme
KIŞIN BUZDOLABINIZDA OLMASI GEREKEN 10 BESİN!

Diyetisyen Tuba KAYGUSUZ

Havaların soğukluğunu hissetmeye başladığımız bu günlerde gardıroplarınızda kışlık kıyafetler yerini almaya başladı. Peki ya buzdolabınız?

KIŞIN BUZDOLABINIZDA OLMASI GEREKEN 10 BESİN!

BALIK: Kış mevsimi taze balığın tam sezonu. Haftada en az 2 kez tüketilmelidir. İçeriğindeki omega-3 yağ asitleri ve selenyum minerali kalp dostu ve bağışıklık sistemini güçlendiricidir.

BAL KABAĞI: Balkabağı olmadan sağlıklı kış besinleri listesi olamaz. Sizi kış aylarında hastalıklardan koruyacak her çeşit vitamin açısından zengindir. En önemlisi ise A vitamini deposudur.

ISPANAK: Güç kaynağı olarak bilinen ıspanak, çözünür lif açısından zengindir. Kabızlık problemlerinin çözülmesine yardımcı olur. Ayrıca kalorisi ve yağ oranı düşük olduğu için kilo verme sürecinizi destekler.

KEREVİZ: K vitamini açısından zengin olan kereviz en etkili antioksidan özelliğinin yanında iltihap çözücüdür.İçeriğindeki magnezyum mineralinin olması yorgunluk hissinin oluşumunu engellemektedir.

BROKOLİ: Tam mevsimi gelmişken brokoliye sık sık beslenmenizde yer verebilirsiniz. İçerdiği C vitamini ile antioksidan deposu ve bağışıklık güçlendiricidir. Ayrıca lif içeriği ile sindirim sistemini sorunlarına yardımcı olur. Ayrıca elma, havuç ve brokoli suyunu karıştırarak hastalıklara karşı mücadelenizi güçlendirebilirsiniz.

KARNABAHAR: Kendine has kokusu olan karnabaharın içeriğinde 21 tane antioksidan madde bulunur. Mide rahatsızlıklarına, migrene, kronik kabızlığa iyi gelir. Kış aylarında çok sık üşüme ve halsizlik yaşıyorsanız yüksek demir içeriğine sahip karnabaharı mutlaka alışveriş listenize ekleyin.

PANCAR: Kıpkırmızı göz alıcı rengiyle çorba ve salatalarınıza renk katmakla kalmaz antioksidan deposuyla sizi hastalıklara karşı korur. Ayrıca 1 su bardağı haşlanmış pancar, ortalama günlük folatihtiyacınızın 1/3’ünü, manganez ihtiyacınızın ise %28’ini karşılamaya yardımcı olur.

TRABZON HURMASI: Cennet hurması olarak da bilinen Trabzon hurması yaşlanma karşıtı bir antioksidan deposudur. Yüksek lif içeriği ile sindirim sistemini sorunlarınayardımcı olur.

PORTAKAL-KİVİ: Zengin C vitamini içeriği ile günlük 1 orta boy kivi veya portakal beden yorgunluğu ve enfeksiyonlarakarşı savaşma gücünüze güç katar.

NAR: Kış aylarının vazgeçilmez meyvelerinden biri olan nar, anti-inflamatuar özelliği ile birlikte tam bir antioksidan deposudur. Günlük tüketeceğiniz yarım nar bağışıklık sisteminizi güçlendirir.

Hastalıkların uzak olduğu sağlıklı bir kış geçirmeniz dileğiyle…

Konu Hakkında Yorumlarınız Yorum yapmak için adınızı ve düşünclerinizi yazmanız yeterlidir.