EMZİRME DÖNEMİNDE BESLENME İPUÇLARI

EMZİRME DÖNEMİNDE BESLENME İPUÇLARI

Diyetisyen Tuba Kaygusuz, Emzirme Döneminde Beslenme İpuçlarını veriyor.

Diyetisyen Tuba KAYGUSUZ, bilgilendiriyor

EMZİRME DÖNEMİNDE BESLENME İPUÇLARI
 
Aylarca süren, kimi zaman zor kimi zaman da eğlenceli geçen hamilelik sürecinin sonunda bebeğinizi kucağınıza aldınız. Şimdi ise emzirme yolculuğuna başlıyorsunuz. Emzirme sürecini
verimli bir şekilde geçirebilmenin yolu ise yeterli ve dengeli bir beslenmeden geçiyor. 
 
Peki bu süreçte neler yapmalısınız?
 
* Gebelik öncesi kilonuza gelmek için acele etmeyin. Aslında bu dönem sizin için bir fırsat. Çünkü süt üretimi için ekstra enerji harcıyorsunuz buda kalori yakmanızı sağlayacaktır.
* Emzirme döneminde zayıflama diyetlerini uygulamayın. Bu tarz diyetler sütün miktarını ve kalitesini olumsuz yönde etkileyecektir.
* Yeterli miktarda protein almak için her gün kahvaltınıza yumurtayı ekleyin.
* Kalsiyumun yeterli alınması ve kemik sağlığı için her gün en az 2 porsiyon süt ve süt ürünlerini tüketmeniz gerektiğini unutmayın.
* Balıkta bulunan ve anne sütü ile bebeğe geçecek olan omega-3, DHA, EPA bebeğin mental gelişimi için önemlidir. Haftada en az 2 kez balık tüketmeye özen gösterin.
* Anne sütünün yeterli miktarda üretimi için günde en az 10-12 bardak su içmeye özen gösterin.
* Kafein içeriği olan çay, kahve ve meşrubatlar mümkün olduğunca tüketilmemelidir. Bunlar yerine miktarına dikkat edilerek rezene, anason veya ısırgan otu çayı tercih edilebilir. Çay
içmek isterseniz de yemeklerden 1-2 saat sonra açık ve limonlu olarak tüketebilirsiniz.
* Uyku düzeniniz ilk zamanlar bozulsa da gün içinde öğünlerinizi atlamayın.
* Mutlaka ara öğün yapmaya özen gösterin, ara öğünler ani acıkmalarınızı önleyecektir.
* Folik asit alımı için yeşil yapraklı sebzeleri bol bol tüketin. Özellikle maydanoz, dereotu, roka, tere gibi yeşil yapraklı sebzelerin tüketimi süt miktarının artmasına yardımcı olur.
* Yeterli lif alımı için tam buğday, bulgur, kinoa, kurubaklagil ve meyveleri tercih edin.
* Soğan, sarımsak, brokoli, kabak, karnabahar, acı baharatlar veya kuru baklagiller, anne sütünün tadını değiştirebilir. Bebeğinizde birtakım huzursuzluklar gelişirse, bu tür
besinlerin tüketimine dikkat edin.
* İyot doğal besinlerle alınamayan bir mineraldir. Bu nedenle iyotlu tuzu tercih edin.
* D vitaminini besinlerden alamadığımız için her gün mutlaka açık havada hafif egzersizler ve yürüyüşler yapın.
 
Mucize bir besin olan anne sütünü, bebeğinizle paylaşmanın tadını çıkarın. Unutmayın bebeğinizin hayat boyu sağlıklı kalması sizin elinizde.
 

Bu Habere Yorum Yap

 
 
   
 

Anlaşmalı Kurumlar

gen