GEBELİK ŞANSINI ARTTIRAN ÜREME DİYETİ

GEBELİK ŞANSINI ARTTIRAN ÜREME DİYETİ

Üreme Diyeti

Günümüz çiftlerinin en büyük sorunlarından birisi kısırlıktır. Yumurta ve sperm kalitesinde yaş, genetik ve diğer başka faktörlerle birlikte beslenme düzeni de bu durumu etkilemektedir. Hormonların yapı taşları, sperm ve yumurtaları serbest radikallerden korumak için gerekli olan antioksidanlar yediğimiz besinlerden alınmaktadır. Bu nedenle beslenme, üreme konusunda kilit bir noktadır. “Üreme Diyeti” adı verilen bu beslenme ve yaşam tarzı da kadında yumurtlamayı düzenlerken, erkeklerde sperm kalitesini arttırma şansı veriyor.

Çocuk sahibi olmayı ilk kez düşünenler ya da defalarca tüp bebek denemesi yapan ama başarısız olan çiftler aşağıda bahsedeceğim önerileri uygularsanız doğurganlığın artması anlamında sonuç almayı kolaylaştırabilirsiniz.

 

  • İdeal kilonuza ulaşmaya çalışın. Ne çok kilolu ne de çok zayıf olun. Unutmayın, her iki durumda üreme kalitesini etkileyecektir.
  • Mutlaka detaylı kan tahlili yaptırın. Eksik olan vitamin ve mineral değerleriniz için takviye alın.
  • Egzersizi yaşam tarzı haline getirin. Her gün tempolu bir şekilde en az yarım saat yürüyün.
  • Alkol ve sigara gibi kötü alışkanlıklarınızı bırakın.
  • Vücudun metabolik işlevlerini yerine getirebilmesi için gün içinde en az 2,5 litre su için.
  • Çay ve kahve tüketiminizi sınırlandırın. Mümkünse kahve tüketimini bırakın, çayı ise açık ve limonlu bir şekilde tüketin.
  • Mevsiminde taze meyve ve sebze tüketimine özen gösterin. C vitamini cinsellik hormonlarının iyi çalışmasını sağlar. Kivi, portakal, mandalina, limon, biber gibi besinleri bol miktarda tüketin.
  • Protein kaynağı olarak hayvansal proteinden daha çok bitkisel proteinleri tercih edin.
  • Karbonhidrat kaynağı olarak tam buğday veya çavdar ekmeği, tam buğdaylı makarna, bulgur pilavı, yulaf ezmesi ve düşük glisemik indeksli meyveleri tercih edin. Bu besinler lif açısından zengindir ve kan şekerinizi dengede tutar.
  • Haftada 2-3 kez yüzeyde yaşayan hamsi, istavrit, uskumru, palamut gibi balıkları tüketin.
  • Hazır paketli ürünler, şeker, hazır soslar, kahvaltılık gevrekler, hazır meyve suları, aromalı soda çeşitleri ve light ürünlerden mutlaka uzak durun.
  • Soya, östrojeni taklit eden bir içeriğe sahiptir ve hormonal dengeyi bozar. Bu neden soya sütü, kıyması, cipsi, tofu gibi soyalı besinlerden uzak durun.
  • Bu dönemde protein, vitamin ve minerallerin alınması çok önemlidir. Pişirme tekniği kızartma yerine ızgara, buğulama veya fırında az yağ ile pişirilmiş yemekleri tercih edin.

Unutmayın, hiçbir şey mucizevi değildir! Üreme diyetinin amacına ulaşabilmesi için gebelik planlayan çiftlerin en az 3 ay öncesinde yaşam tarzlarını öneriler doğrultusunda değiştirmesi bu süreç için faydalı olacaktır.

DİYETİSYEN TUBA KAYGUSUZ

Bu Habere Yorum Yap

 
 
   
 

Anlaşmalı Kurumlar

gen